3.4.2010

*Aamuinen valaskala


Äiti antoi mulle rahaa, osta vähän kalaa
Minä poika pyydystinkin suurensuuren valaan
Mitä teki valas tää? Pyrstö heilui, tättärää
No miks? Siks, no kun se oli valaskala!




Innostus on suuri :D Aamulla Een päiväunien aikana ompelin vanhaan paitaan valasaplikaation. Nämä paidat on minun tai pikkusiskojeni vanhoja. Keskimäärin 15 vuoden ikäisiä. Löysin viime kesänä näitä äitini kylmävintiltä kasan. Valkoisia ja harmaantuneita, tahraisia ja tunkkaisia. Pesin ne,värjäsin kaikki oranssiksi ja näihin on nyt hyvä harjoitella aplikaatioita.

Valas on Marimekon puuvillaa, silmä taas sellaista mulle tuntematonta kangasta ja pisarat turkoosia kierrätystrikoota.
Tämä ei mennyt ihan nappiin. Olin taas nukkunut noin 4 tuntia yöunia muutamalla herätyksellä. Silmät sirrissä ompelin tätä ja muun muassa revittävä tukikangas oli luiskahtanut alta pois muutamista kohti ja valaan tikki vähän aaltoilee. samoin pisaroissa on epätasaisuuksia..
Tee ihasteli paitaa ja tilasi itselleen myös. Ja sitten päivän mittaa sateli muitakin kuvatilauksia.. Hän haluaa myös Totoron paitaansa. Sehän olisikin kiva.





3 kommenttia:

  1. Mä luulen, että meillekin on tehtävä valaspaita. Tuo on ihana =)

    VastaaPoista
  2. Oikea hyväntuulen paita - i h a n a !! :)

    VastaaPoista
  3. Tämä on kyllä tosi kiva :)

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails