9.7.2010

*Silkkiä ja yllätyskengät






Oli eilen yllätys.
Mieheni ojensi minulle laatikon jossa oli aivan mahtavaan paksuun turkoosiin silkkiin käärittynä kengät jotka hän oli tehnyt minun jalan mukaan. Koko on mun jalan 38/39.
Korko on täyspuuta.
Ja istuvat kuin sukat ja ovat tosi mukavat jalassa.


Ylläoleva kuva on castlehounddesigns.comin sivuilta kun en saa mun räpsyllä mitenkään sitä turkoosia sävyä mitä on tämän kuvassa olevan tuotteen alalaidassa. Turkoosi on siis sellasta merenvihreää turkoosia vai miten sen kuvailisi. Sudenkorennoissa häilyy hento limen vihreä ja roosa. Kaunista.


Silkkikangasta on sellainen pala että siitä saa paitaa tai hametta mutta on eriasia raskiiko siitä ikinä tehdä mitään. Pitää olla tosi hyvä ja kankaaseen sopiva kaava.
Mies oli ensin ajatellut sitä kengän pääliskankaaksi, mutta oli päätynyt hentoon vanhaan roosan väriin.

Nämä on paikallisesta kangaskaupasta. Puuvillaa.



14 kommenttia:

  1. Vau! Olipas ihana yllätys :) Kauniita kankaita!

    VastaaPoista
  2. Todella ihana yllätys ja kauniit kengät

    VastaaPoista
  3. Mä en ole ikinä aikaisemmin kuullut, että joku saa mieheltää lahjaksi omatekemät kengät. Ihastuttavaa! Kauniit kengät, samoin kangas.

    VastaaPoista
  4. Piti tulla vielä uudelleen ihastelemaan noita kenkiä. On ne vaan kauniit :D

    VastaaPoista
  5. Tosi hienot kengät! Ja kaunis kangas!

    VastaaPoista
  6. Siis käsitinkö oikein, että nuo upeat kengät on siun miehen käsintekemät?? Aivan mahtavat!

    Ja nuo kankaat! Tuosta silkistä jos pienen palasen raaskit käyttää kantorepun paneeliksi? Ois aika pähee! Tosin enhän mie nyt kyllä tiiä, että kannetaanko teillä (enää?). Ja muutkin kankaat on kauniita :)

    VastaaPoista
  7. Jees. Noi on mieheni järjestyksessä toiset kengät mitä hän on tehnyt minulle. mun jaloista on otettu mitat, olen käynyt painamassa johonkin muottisieneen jalan kuvan ja hän on tehnyt mulle omat lestit sitten niiden perusteella.
    Olen varma että kun perheessä on kaksi käsityöläistä niin meidän lapsista tulee jotain tosi teknistä kun saavat tarpeekseen siitä semitaiteellisesta ja boheemista sekametelistä mikä meillä vallitsee..

    Paneli olisi aika hyvä. siinä kangas pääsisi todellakin oikeuksiinsa. Mä tykkään mun manducasta etten edes yritä rueta tekemään mitään vastaavaa.. toisaalta joku meitai(?koseon) voisi olla hauska kokeilu..

    VastaaPoista
  8. Ei pystynyt mitään kankaita katselemaan kun kengät on niin upeat.

    VastaaPoista
  9. Mieletön lahja mieheltäsi,mäkin haluan!!!!
    Oon käynyt kurkkimassa sun ompeluksia täällä (ysviltä moi!) kun itsekin herättelen henkiin tässä vanhaa harrastusta : )

    VastaaPoista
  10. Mieskin käsityöläinen. Aivan mahtavaa! Ja upeat kengät! Tunnen erään henkilön joka aikansa elätti itsensä kenkiä tekemällä, mutta ei kai se pitemmän päälle kannattanut. Elääkö teidän perhe käsityöläisyydellä?

    Minä ehkä lähtisin tuosta silkkikankaasta suunnittelemaan "kiinalaispuseroa tai -mekkoa". Upea, todella vaativa kangas.

    VastaaPoista
  11. virveli: miehellä on duuninsa kenkien parissa mutta mä oon freelancer. eli joo,elämme käsityöhommilla. keikkaduunit on raskasta touhua pienten lasten kanssa kun mun duunissa tarviis oman työhuoneen..

    VastaaPoista
  12. Aivan mielettömän upeat kengät, en kyllä itse ole ikinä noin upeaa lahjaa saanut,onnenpekka!!!

    Saara

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails