9.8.2010

* Chu ja Chibi Totoro

Muoks. 
Aikani (taas) katseltuani 
päätin tehdä vielä varjot Totorojen alle.
Vahvistaa pienesti Chibin ääriviivoja
ja hiukan parantaa varjokohtaa Chun korvassa.
Leikkasin myös liimakankaan paperin pois kankaiden välistä ja silitin tukikankaan nurjalle.
Meillä ei suostuta pitämään paitoja muuten,
koska irtirevittävien (tosin minä leikkaan ne) tukikankaiden reunat kutittaa. 

 


*   *   *
*   *   *



Saksasta limepallotrikoo, hassu sinapinvärinen resori Myllymyksyilta.
Aplikaatio suurimmalta osin joustofroteeta.
Pari kohtaa puuvillaa ja pala trikoota.
Paidan kaavana Ottobre 3/10 Sulo-raglanpaita koossa 116, 
tosin omalla pituudella ja pitkäkäänteisellä yksittäisellä helmalla.
Kaava vaikuttaa juuri kivalta hoikalle ja pitkäselkäiselle.

  

Muuten kaikki meni ihan ok, 
mutta kahdesta kohti unohdin valokohdat leikata kankaasta
ja eivät sitten tulleetkaan ihan niinkuin piti. 
Sekä unohdin yhteen kohtaan tukikankaan paperin :D 
Juu, siellä se rapisee. 
Mutta muuten varmasti uppoo Teehen.






Ja täällä edellinen Totoro..

Mitkä ovat teidän hassuimmat mokat käsitöitä ja näpräilyjä tehdessä?


16 kommenttia:

  1. Älyttömän hienoja!! Minullakin olisi luonnoslehtiössä muutama applikaation aihe odottamassa.. Nyt ei tule mieleen mitään mokia, palaan asiaan jos muistan.

    VastaaPoista
  2. Ai että on hassunhauskoja otuksia :)
    Ja tosi hienosti aplikoitu.
    hmmm. pikku kämmejä nyt sattuu aina sillointällöin...

    VastaaPoista
  3. Ihanat! Mä niin rakastan Totoroa :)

    Mokista... Tein kotelomekkoa jossa oli erilliset sivukappaleet. Kaikki palat oli leikattuna ja pinottuna tuolin selkänojalla josta niitä oli helppo ottaa ompeluun. Ompelin ja ompelin ja olin varsin tyytyväinen kun sain sen sovitettavaksi... eipä mennyt mekko päälle ja aloin jo kiroamaan kaavoittajan että ei mitenkään voi olla 36 tämä koko.
    Niin, ehkä se olisi mennyt päälle jos olisin ommellut myös ne sivukappaleet siihen mekkoon.

    Ei naurattanut tuolloin mutta nyt sille voi jo nauraa. :D

    VastaaPoista
  4. Hieno paita!
    Mun pahin moka on että olen saumurilla huristanut takin sivusaumaa ja huomannut myöhemmin että kankaan keskeltäkin on taittunut saumaan jotain ja saumurin leikkuri leikannut. Keskellä takkia reikä, hups :D

    VastaaPoista
  5. Ihanin mitä olen ikinä nähnyt!!!! Tosi eläväisen näköinen!

    Totoro on meidänkin kestosuosikki :) Oma totoro vaate edelleen myös luonnoslehtiön sivuilla. Odottelee saumurin saamista. Pöh!

    VastaaPoista
  6. Tosi elävä ja hieno applikointi. Mulla sattui viime viikolla sama moka monta kertaa. Oon tehtaillut urakalla pieniä kietaisu bodeja epämääräisistä kangaspalasista niinpä olinkin leikannut kolmeen bodyyn kaksi samanlaista etukappaletta, kyllä harmitti.

    VastaaPoista
  7. Upea aplikointi! Tosi hieno, tykkään :) Kyllähän kaikenlaisia kämmejä tulee, pahimmasta en tiedä, mutta aina välillä saa purkaa, kun väärät saumat saumuroitu yhteen..

    VastaaPoista
  8. Hieno aplikointi!
    Mulle on useamman kerran käynyt niin, että olen päättänyt äkkiä surauttaa jotain ja kas kummaa osuikin väärät saumat yhteen :(

    VastaaPoista
  9. Mä olen näköjään ihan pudonnut kärryiltä, kun en edes tiedä mikä tämä Totoro on... Mutta aplikaatio on kyllä tosi upea, hienosti olet saanut "varjostettua"!!!

    Ja niistä mokista...ainahan sitä nyt jotain pientä sattuu...

    VastaaPoista
  10. Olen jo monta kertaa kehunut sun applikointeja, mutta vielä kerran...

    Mokat ovat mielestäni (sen lisäksi että ne ovat raivostuttavia) mahtava luovuuden lähde: mitä nyt tehdään, kun homma ei mennytkään niin kuin piti?

    VastaaPoista
  11. Ihanat!!!! Mä olen aivan Hayao Miyazakin leffojen fani. Ne on ihania. Meidän neiti tykkää erityisesti Totorosta. (Mun suosikki on Liikkuva linna) Olet onnistunut todella hyvin paidan kanssa. -tykkää-

    VastaaPoista
  12. Tästä niin kade:)niin äiti kuin tytärkin!
    Totoro on niin symppiksen näköinen!

    Viimeisin moka tuli kun vuoritin pikkutytön takkia ja onnistuin ompelemaan hihat pussiin:D
    Siis hihansuista yhteen niin että lapset nauroi ja pakkopaidaksi kutsuivat:)

    VastaaPoista
  13. Ihanat!! Totoro-faneja kun on teilläkin, niin olettekos jo päässeet sisälle ponyon ihmeelliseen maailmaan..?
    Mahdollisia aiheeseen liittyviä ompeluksia mielenkiinnolla odottelee yhden pienen totoro- ja ponyo-fanin äiti. :)

    VastaaPoista
  14. emmi: ponyo on tuttu ja aiheeseen liittyvää vaatetta olen miettinyt mutta en vielä ole ihan hahmottanut mikä se voisi olla ja millainen.. jotain veden alaista ja ehkä mekkoa..en tiedä..

    VastaaPoista
  15. Täällä on juuri vaiheessa totoro villasukat :)
    Viimisin kunnon moka sattui kun ompelin miekkoselle shortseja, ja kas kummaa etu kappale tuli väärin päin takakappaleeseen nähden, eli lahje osoitti alaas, mutta niin myös vyötärö.. Huomasin vasta, ku olin jo tikanut reisitaskun paikoilleen. :D

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails