2.11.2010

* Vastauksia ja turailuja sekä tossut

Paljon on tullut kysymyksiä siitä että teenkö tilauksesta vaatteita. 
Vastaukseni on ollut että en nyt pysty. 
Aika ei riitä siihen eikä oikeastaan halukaan 
kun tiedän että sitten multa karkaa kuitenkin se mopo käsistä ja en nukkuisi ikinä kun stressaisin vaan.. 
Jotain pientä oravannahkakauppavaihtaria olen harjoittanut mutta en sen enempää. 
Aika ajoin tulee jotain vaatetta tai muuta tavaraa mitä tarvitaan jne..
Minusta se on ihan toimiva systeemi.. 
Niistä vaihtareista voi laittaa viestiä sähköpostiin.

Sitten on kyselty laitanko putiikkia pystyyn.
En usko että minusta on yrittäjäksi ja se ilo ompelemiseen varmaan hiipuu 
( ja terapia vaihtuu pakkopullaan) 
jos on pakko tehdä hirveellä kiireellä luvattujen toimitusaikojen sisällä. 
Ehkä joskus voin tehdä jotain mutta se on ihan toinen juttu.

Joku kyseli että mistä vaatteista lapset eniten tykkää ja ovatko halunneet jotain roolivaatetusta yms.
Teen lempparit tekemistäni vaatteista on kausittaisia. 
Enimmäkseen hän kieltäytyy pukeutumasta (tekemiini) vaatteisiin 
ja oloasu kotona on joku virttynyt, liian iso super mario mainospaita ja lighting mcqueen bokserit.
Sitä yhtä ötökkä-eläin-otuspaitaa millon tuntosarvet 
ei ole suostunut laittamaan päällensä kuin kuvaustilanteessa.
Ehkä robottipaita ja kippurakissa ovat olleet taisteluista huolimatta eniten käytössä.
Niin ja liekkilaukku oli aika pitkään suosikki. Ei ole enää.

Ee ei vielä ole osoittanut mitään että mistä tykkäisi erityisesti. 
Ehkä joudun kohta ompelemaan jotain prinsessaröyhelöä ihan joka ikiseen hänelle tekemääni vaatteeseen, en tiedä.

Tee vähän väliä haluaisi olla vaikka mikä. On ollut kaikenlaista työmiestä, lohikäärmettä, dinosaurusta, mustakaapua ja leijonaa ja nyt viimeisin on transformers robotti.
Miehen kanssa eniten innostutaan suunnittelemaan jotain vaatetta, kuten nyt transformer asua.
Sitä että tuleeko koskaan valmista niin siitä en mene takuuseen.
Kuitenkin olen joskus itselleni hiljaa luvannut 
että lapsille teen kyllä niin mageet naamiasasut ettei mitään rajaa. 
:D just.

Een suosikkirooliasuste on tällä hetkellä pieni ämpäri jota hän pitää hattuna.

Tässä muuten vielä nämä tossut niinkuin hiukan paremmilla kuvilla ja kivemmalla napilla.
Tossuissa on kaksi kerrosta tuota puuvillaa ja pohjassa sisäpuolella vielä fleece lämmikkeenä.




Kaavaa olen mieheni avustuksella ja ohjeilla hiukan muutellut 
ja tästä koeneuloksestakin vielä hiukan muokkaan.
Olen nyt näiden valmistuttua lompsinut nämä jalassa ja täytyy kyllä sanoa että tykkään.
Malli on hyvin jalanmuotoinen ja kankaiden takia kevyt mutta lämmin.
Muuten olen villasukat jalassa suurimman osan vuodesta ja sitten kesän avojaloin.

Mulla on ollut selkeä vihasuhde tuohon Finlaysonin pöytäliinakankaaseen 
kun en ole keksinyt mihin sen tuhlaisin. 
Niin mitäähän ei voi heittää pois.
Mutta näin tossujen muodossa nämä ei olekaan ihan niin kauheat.

MUOKS.
Homma hoidettu :D
Ja vielä pieni iso pyyntö. 
Turasin tuon lukijapanelin säädellessäni 
ja kaikki lukijat deletoituivat bittitaivaaseen.
Olisikin kiva jos napsuttelisitte itsenne takaisin :D

9 kommenttia:

  1. Voihan! Toivottavasti onni suosii arvonnassa kun ei näitä voi ostaa. Ovat kyllä aivan ihania! Klikkasin itseni lukijapaneeliin takaisin. :)

    VastaaPoista
  2. Mä en nyt tiedä miten tuo toimisi tuo lukijapaneli koska hallintasivuilla näyttäisi vielä sen 125 lukijaa mutta täällä ei ketään.. miten se muilla näkyy?? pääsettekö klikkautumaan lukijaksi?
    voi tyräys minkä tein.

    VastaaPoista
  3. Mulla tulee teksti, että olet jo aiemmin liittynyt lukijaksi tähän sivustoon..

    VastaaPoista
  4. Mulle oli tullut tämä päivitys mutta silti en näkynyt lukijana. Nyt kuitenkin klikkauduin uudestaan lukijaksi, varmuuden vuoksi. :)

    VastaaPoista
  5. Mulla ei näy muita lukijoita kuin oma itseni. Siis olen edelleen lukija, mutta alapuolelta puuttuu se ruudukko jossa näkyy muut lukijat ja niiden määrä. Eli et oo menettänyt lukijoita, mutta joku säätö on pielessä!

    VastaaPoista
  6. mä en näe ketään täällä lukijoissa. yhyy..

    VastaaPoista
  7. oujeah!! sain lukijapanelini takaisin.. ihanaa. nou hätä.

    VastaaPoista
  8. Oman työnsä hinnoitteleminen on mun mielestä hankalinta. Siis jos saa noita tilauksia yms. Itse olen saanut pyyntöjä myös, vaikka en niin paljoa ompelekaan kuin ehkä joku muu. Olen myös hankkinut yhden ammatin ompelun saralta (olen puvustaja), ja vielä enemmän senkin takia se oman työn hinnoittelu on vaikeampaa.

    Ja ymmärrän täysin sun ajatukset tuosta yrittäjäksi ryhtymisestä. Se vaatii tietynlaista luonnetta, ja itsekin stressaan liikaa muille menevistä töistä. Itselle ei ole niin väliä onko se tikki ihan suorassa vai ei, mutta tilaustyöt on aina senkin takia stressaavampia. Plus sitten vielä se ajankäyttöongelma yms.

    Kiva kuitenkin että jaksat yhä jakaa sun ompeluksia täällä!

    VastaaPoista
  9. Mä oon kans pohtinut tuota yrittäjyyttä (ihan pienimuotoisesti kylläkin) kun kyselyjä tulee aika ajoin ja vähän tekis mielikin kokeilla. Rohkeus puuttuu ja ehkä sitä aikaakin sais olla enemmän.

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails