29.12.2010

* Virkkausta kirjoista

Esittelen muutaman kirjan taas.



Lesley Stanfield : Anna kaikkien kukkien kukkia

Tämän ostin omaksi. On näin aloittelijalle aika hepreaa nuo ohjeet. 
Vaikka kaikki lyhenteet selitetään kirjassa. 
Kuvat vaan olivat liian herkulliset virkkausinnostuksen alla.
On kukkia vaikka millä mitalla. Eri värisiä ja vaikeustasoisia.
Voi virkata tai neuloa. 
On myös hedelmiä ja kasviksia..
Voi mitä väriherkkuja.






 


 *** *** ***




Frida Pontén : Virkkauksen ilo

Tämä löytyi kirjastosta. Aloittelijalle sopivat selkeät ohjeet. 
Tosin aika paljon samantyyppistä suorakulmaista kaulahuiviohjetta.
Mutta myös ihanuuksia ja perinteinen isoäidin neliöt löytyi myös.
Monipuolinen siis kuitenkin.








***
Olen ommellut niin paljon vuoden aikana että pitää viedä vanha saumurini huoltoon.. 
Sillä kyllä nyt vielä ompelee mutta "vuosihuoltoa" olen viivytellyt ja viivytellyt.
Saavat putsata ja öljytä ja teroittaa terät..Sit taas passaa ommella.
Kuinka usein sinä huollatat saumurin? Entäs ompelukoneen?

4 kommenttia:

  1. Ihanan näköisiä kirjoja! <3

    Meillä mies kysyi multa joskus pari kuukautta sitten, että milloin olen viimeksi huoltanut ompelukoneeni. Vastasin, etten kertaakaan oikeassa huollossa. Tuo mun loistokas Pfaff on ollut mulla kohta 10 vuotta, toki olen itse öljynnyt ja huoltanut sitä. Mutta koska se ei ole kertaakaan vetänyt lankoja sisäänsä tai muutenkaan reistaillut, niin en ole nähnyt syytä huoltaakaan. Ehkä pitäisi viedä se keväällä vaikka 10v vuosihuoltoon :D

    Saumuri on kyllä siitä kinkkinen, että siitä voisi tosiaan teroittaa leikkurin. Ehkä ne olisi hyvä viedä yhtä aikaa? Paljonkohan ne huollot muuten maksaa?

    VastaaPoista
  2. Hei! Minulla on myös tuo Anna kaikkien kukkien kukkia -kirja ja se on aivan huippu! Neulominen ja virkkaaminen on minulle tuttua puuhaa. Kuitenkin kun virkkasin ensimmäistä kukkaani sieltä, niin piti hetken ihmetellä, että mitämitä! Mutta sitten tajusin, että ainakin siinä ohjeessa ensin annettiin ohje ko. kerrokselle ja sitten vielä lopuksi kerrattiin toisin sanoin, mitä ko. kerroksella olisi pitänyt saada aikaan. Se vähän hämäsi aluksi. Mutta sitkeesti kun virkkaat (tai neulot) samalla, kun luet ohjetta, niin yleensä keksii mitä pitää tehdä! Onnea matkaan!

    VastaaPoista
  3. Multa löytyy molemmat kirjat. Ensimmäinnen on ihan ehdoton sellaiselle, joka virkkaa paljon ja tykkää koristella omilla jutuilla. Kirjaan tulee palattua uudestaan ja uudestaan!

    VastaaPoista
  4. Ihanalta näyttää tuo "Anna kaikkien kukkien kukkia" -kirja. Kukkien ohella myös leikkiruoat siellä näytti herkuilta. Hyvä vinkki. Kiitos!

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails