15.3.2011

* Arvontaan osallistumisesta!! Lue!! tärkeää!!

Hei.
Nyt on käynyt niin että useat ihmiset ovat osallistuneet monta kertaa arvontaan.
Jopa niin että ovat osallistuneet eri nimimerkeillä.
Mitä mä nyt teen? 
Ei ole reilua muita kohtaan ja 
hankaloittaa huomattavasti arpomista kun pitäisi kaikki käydä läpi.
Kaikkia nimimerkkejä ei voi tarkistaa.

Olen tässä loppuvaiheessa kylmästi vaan jättänyt julkaisematta jos on ollut jopa kolmekin ihan samanlaista viestiä peräkkäin parin kymmenen minuutin välein.
 Viestissä on ollut samat addjektiivit ja huutomerkit samoin ja palkinto sama ja paidan kokokin sama..
Käsittämätöntä..

Mutta jos näyttää siltä ettei arpalippuasi näy niin laita se (vielä) kerran
ja laita joku erikoinen nimimerkki joka varmasti erottuu.
Koska osallistujissa on niin monta samannimistä..

Sanokaa nyt mitä mä teen???


28 kommenttia:

  1. No voi hyvänen aika, onpa tylsämielistä pilata hauska asia! Minulla ei ole tämän viisaampaa sanomista... valitettavasti.

    Tuli muuten mieleen, että voisiko syynä olla bloggerin hankaluudet? Minulla on ainakin ajoittain vaikeuksia saada kommentteja läpi ja sitten yritän tusinan kertaa samaa viestiä läpi, jos maltan, jossain vaiheessa kopioin sen viestini varuiksi, jos se kuitenkin häviää, ja kopioin sen vaan seuraavaan yritykseeni. Tämä teoria ei kuitenkaan selitä eri nimimerkkejä samalla viestillä.

    VastaaPoista
  2. Ei voi olla tosi.. kyllä on ihmiset ahneita. =( Uskaltaako tässä enää arvontoja koskaan järjestääkään!!

    En todellakaan tiedä mitä teet... =/

    VastaaPoista
  3. Todella kurjaa ja typerää tuollainen!

    Mä olen sitä mieltä, että jos epäilet jonkun laittaneen eri nimimerkillä useamman kerran jääväät vain kylmästi... Harmillista niitä kohtaan, jotka ovat reilulla mielellä mukana, mutta ei se ole kiva jos joku voittaa vilpillisellä osallistumisella.

    Näkeekö tässä bloggerissa millään mitään mistä porukka on kirjoitellut, jotain ip osoitetta tms, sillähän sen näkisi onko samalta koneelta lähetelty.

    VastaaPoista
  4. Esteetikon kanssa samaa uumoilin. Mulla on nimittäin kanssa aika ajoin hankaluuksia kommentoida. Mutta jos samalla tavalla kirjoitettuna on eri nimimerkki niin johan on harvinaisen törkeää.
    Ei mullakaan oo mitään ajatusta mitä voisit tehdä. Paitsi luopua arvonnasta, ja tässä vaiheessa se on kyllä ikävää. Yli 200 osallistunutta kuitenkin...

    VastaaPoista
  5. mä veikkaan että yksi syy voi olla niillä jotka ovat monta viestiä laittaneet että kun mulla ei ole sitä kirjainvarmistusta ja kun painat lähetä nappia niin viesti menee mun tarkistettavaksi. Mutta siinähän lukee että viesti julkistetaan tarkistuksen jälkeen. Ihmiset ei varmaan lue sitä ja palaavat sitten kohta lukemaan oman viestinsä. Että mitä mää oikein kirjoitinkaan- tyylisesti. varmaan.
    ja kokeileekohan ihmiset sitten eri nimillä että toimiikohan se. voi pöllöt sanon minä.
    julkaisin tuonne yhden parin jossa viesti on melkein sama. nimimerkkikin on melkein sama. palkinto on sama. kirjoitusasu on sama, mutta kun en voi olla varma. julkaisuaika on tosi lähekkäin..äh..prkl..

    VastaaPoista
  6. Tuota minäkin tänään mietin kohdallasi! Eteenkin jos osallistumisaika pitkä, niin eihän sitä kohta itekkään muista onko sitä osallistunut vai ei. Nimittäin mä oon käynyt kerran kattoon, että sulla on arvonta, muttei mulla ollut muistikuvaa oonko jo osallistunut vai en.
    Oispa hyvä, jos blogger osais näissä arvonnoissa tunnistaa koneen ip:n!
    Peru koko arvonta.. tai oisko siitä mitään apua, jos se olis ainoastaan kirjautuneille ihmisille!? Muuta en kyllä keksi.
    Kai tämä arvonta täytyy hoitaa sovitusti loppuun, vaikka varmasti ärsyttääkin! Hirvittävä haloo varmaan nousee, jos ei suorita..? Mutta tottakai sinä itse päätät tämän arvonnan kohtalosta!
    Kaikille tästä eteenpäin arvontaa järjestäville tässä ois kyllä pohdittavaa!? Mikä ratkaisu?

    VastaaPoista
  7. annika:
    tälläkertaa "vika" on juuri niillä joilla on bloggeriin nimimerkki.. anonyymeillä on hyvin asiat hallussa.
    kun kirjautuneilla ei välttämättä ole blogia vaan esim gmailin tunnareilla olet kirjautunut mutta mitään tietoja se ei ihmisestä näytä.

    mua harmittaa kyllä ihan sikana.
    pitkä osallistumisaika oli mun työhommien takia..enkä mä olis nyt arvannut tällasta.

    tarkistatteko te muut teidän arvontojen ihmisiä?

    VastaaPoista
  8. Ompa kurja juttu =(En kyllä osaa sanoa, mitä kannattaisi tehdä, itelläni on ollut arvonta vain kerran ja sekin huomattavasti pienemmässä mittakaavassa (vähemmän lukijoita/kävijöitä ja osallistujia).

    VastaaPoista
  9. mä nyt päätin että mennään tälleen tää nyt tän kerran.
    seuraavaan arvontaan pitää keksiä joku ihme viritys.. :D

    VastaaPoista
  10. niin ja jos joku kokee nyt kokeneensa suurta vääryyttä niin sana on vapaa. kyllä muakin ärsyttää.

    VastaaPoista
  11. Voin omalta osaltani sanoa, että joskus johonkin arvontaan taisin osallistua useamman kerran, kunnes vikalla kerralla luin sen tekstin mikä siihen tuli kun olin painanut lähetä kommenttia... Ei käynyt nimittäin mielessä lukea sitä tekstiä, vaan surffasin johonkin toiseen blogiin ennenkuin ehdin sen tekstin lukaista... Ainakin itsellä siis jää helposti lukematta viestit näissä webbi-hommissa (olen puhdas nörtti, eli luotan liikaa... tekniikkaan siis...). Uskoisin, että kyse on tosiaankin tällaisesta minun tyyppisestä tapauksesta/tapauksista. Jos näin on, niin helpoiten tuollaisen voi kiertää kertomalla tuon kommenttien julkaisu jutun jo arvonnan julkaistessaan, siinä tekstissä siis. Meitä puusilmiä varmasti on kuitenkin useampiakin...

    VastaaPoista
  12. Onpas kurjaa. Eipä olis tullut mieleen ottaa huomioon tällaista juttua. Täytynee tarkkailla omaakin arvontalistaa :( Epäreilua tuollainen rehellisiä kohtaan. No, toisaalta voi ajatella, että ihmiset pitävät NIIN kovasti taideteoksistasi, että yrittävät kaikin keinoin saada sellaisen itselleen ;)

    VastaaPoista
  13. glenni.
    tuo on mun arvaus kans. kun en mä jaksa ajatella että jengi tietoisesti haluaisi huijata.
    mutta miten sitten erotella nytten ne tuplaosallistujat?
    jos niitä rupeaa huhuilemaan niin saa varmaan maailman tappiin asti odotella :D

    ja miksi sitten vaihtaa nimimerkkiä välillä(siis kirjautua jollain toisella sähköpostilla)?

    ja sekin vielä että enhän minä niitä ole heti täällä julkaisemassa. voi mennä tunteja jopa koko päivä ennenkuin luen kommentit täällä.

    elisa: :D

    VastaaPoista
  14. Voi keljua, että mukavasta asiasta tulee näin hankalaa! Omalta osaltani olen myös törmännyt tuohon, etten aina muista, olenko jo osallistunut johonkin arvontaan, varsinkin jos on paljon arvontoja samaan aikaan...

    On varmaankin aika mahdotonta täysin poistaa huijaamisen mahdollisuus tämmöisissä arvonnoissa, hirveä homma syynätä satoja viestejä läpi suurennuslasilla ja jotkut huijarit voi olla taitaviakin... Ja sitten on nämä teknisesti rajoittuneet, joihin itsekin lukeudun ;-)

    VastaaPoista
  15. Onpa tosi tylsää ja tosiaan epäreilua jos joku lähettää tarkoituksella monta ilmoittautumista.
    Mitä jos peruisit tämän arvonnan epäselvyyksien vuoksi ja järjestäisit uuden missä ihan pari päivää aikaa ilmoittautua ja sitten vaikka ilmoittautmiset sähköpostiin eikä bloggeriin?

    VastaaPoista
  16. Kylläpä on joillain menny törkeeksi koko homma. Vaikken itse ehtinyt arvontaan osallistumaan, niin tuollainen toiminta kyllä pahoitti minunkin mieleni.

    VastaaPoista
  17. Minulla oli loppuvuodesta blogissani isot arvonnat, jolloin arvoin blogissani joka päivä aika kalliitakin palkintoja. Vuodatuksessa on helpompi seurata osallistujien sähköpostiosoitteita ja siinä pystyi helpommin ottamaan pois vilunkien yrittäjät. Minä kyllä rankkasit pois tuplayrittäjät.

    VastaaPoista
  18. Minulla oli tota samaa nyt viime arvonnassa.
    Eikä ole sanavahvistus päällä.
    Samoja tai samantyylisiä viestejä useampi.
    En usko että porukka tahallaan useaan kertaa osallistuu.
    En ottanut huomioon kuin yhden viestin jokaiselta.

    VastaaPoista
  19. Entäs jo vaan arvot voittajan ja tarkistat jotenkin?
    Jos osuu kohdalle tuplapostaaja niin hylkäät ja arvot uudelleen? Säännöt on kuitenkin säännöt ja minusta niiden noudattamatta jättäminen, syystä tai toisesta, on diskauksen paikka.

    VastaaPoista
  20. ninnu. se varmaan on se syy.. siis se ettei tule sanavahvistusta niin ihmiset jää ihmettelemään että minne viesti katosi, sit kun se voi tosiaan lojua pitkäänkin tarkistamattomissa niin johan luullaan ettei se tullut ollenkaan.

    miten sitten kun viesti on sisällöltään ihan sama mutta nimimerkkiin on lisätty muutama kirjain lisää. esim annimuu ja anni. ottaisitteko toisen pois?

    VastaaPoista
  21. Mulla itsellä kävi kans, etten huomannut, että tarkastat viestit ja ihmettelin mikä tuli (meillä netti kyllä reistaileekin) kun viestiä ei näkynyt ja lähetin uuden viestin. Tosin molemmissa pitäisi olla blogini url, että toisen pystyy blokkaamaan ja viestikin on liki sama. Sitten toisen viestin laittaneena huomasin sen tekstinkin, että viestit julkaistaan tarkistuksen jälkeen.

    VastaaPoista
  22. Ompa tylsää että koittaa jotkut huijata, tosiaan jos on eri nimimerkillä vielä. Itse tekisin niin että jätän nuo "huijarit" ulkopuolelle, jos tosiaan koittavat huijata..

    VastaaPoista
  23. Voi säälitys :S Sinun osallistujamäärilläsi on muutenkin aika minimaalinen voittomahdollisuus, joten varmaan helpommalla saisi tilaamalla paidan suoraan sinulta :D Mutta ehkä se on jänskää kokeilla kaikkea? Mielestäni mulla on vaan yksi arpa sisällä. tai jos en muistanut tähän osallistua niin piiskaan itseäni henkisesti.

    Raakkaa vaan reilusti kaikki vähänkin samantyyliset viestit pois. Sun blogi, sun arvonta, sun säännöt.
    Mukavaa viikkoa :)

    VastaaPoista
  24. Sinun arvontasi, sinun sääntösi. Kurjaa, että sulle on tullut paha mieli, kun yrität ilahduttaa muita.

    Minä lähetin kaksi kommenttia, ei ollenkaan vilunkitarkoituksella vaan siksi, kun ekaa ei ilmestynyt kommentteihin. Toisessa kommentissa tämä olikin jollain tapaa sanoitettuna, ja siksi kai oletkin julkaissut vain sen ekan kommenttini. Tässä koneella ei neljän lapsen perheessä etenkään koko lauman sairastaessa ole kovin pitkiä rauhallisia hetkiä, eli multakin meni ihan täydellisesti ohi tuo, että kommentit tulevat vasta hyväksymisesi jälkeen.

    Jos joku kehtaa kommentoida monella nimimerkillä, niin se on tietysi ihan eri asia. Toisaalta se kertoo siitä, että työsi ovat niin haluttuja, että jotkut ovat valmiita turvautumaan kyseenalaisiin keinoihin saadakseen edes vähän paremman mahdollisuuden päästä niihin käsiksi. Eli minä sanoisin että nokka pystyyn ja turha stressi pois. Ja tämän jälkeen kyllä ymmärrän, miksi monet blogiarvonnat ovat vain lukijoille.

    VastaaPoista
  25. Voi kurjaa, tahtoisin myös ajatella, että kyse on vahingosta ennemmin kuin tahallisesta toiminnasta.

    Itse ajattelen siltä kannalta, että kumpi on vähemmän epäreilua, se että kaikki saa kärsiä parin tyypin (mahdollisesta) vilpistä, vai että muutama tyyppi kärsii vaikkei mitään olisi tehnytkään.
    Eli poistaisin ainakin selkeimmät yritykset osallistua kahdesti...

    VastaaPoista
  26. Hukkasin just oman kommenttini, eli mulle käy monesti niin, että möhlin näiden kommenttien kanssa. Huijausmielessä en kahta kommenttia kyllä ole lähettänyt ja aina mun nimi on näkyvissä. Olen joihinkin blogeihin ihan ilman arvontaa voinut lähettää useamman viestin peräkkäin, kun olen luullut, että kommentti hävisi;)
    Huijareita eri mailiosoitteilla en kyllä ymmärrä yhtään.

    VastaaPoista
  27. Perus luottavaisena en tahdo uskoa, että tietoista olisi huijaus, mutta arpoisin tosiaan normaalisti ja sitten jos voitto tulee tuollaiselle huijarille, niin ehkä arpoisin toisen voittajan sen sijaan (ja tätähän ei tarvitse kertoa sitten blogissa, jotta kukaan ei pahoita mieltään).
    Mutta tosiaan sun blogi ja sun säännöt - ei kenelläkään voi olla valittamista - teet miten sitten tahansa - harmittavaa tuollainen, oli syy sitten mikä tahansa :(

    VastaaPoista
  28. Sitäkin on ollut liikkeellä että jos arvonta on vain lukijoille, niin tullaan lukijaksi vain siihen arvontapäivään asti. Aina sitä uudesta lukijasta ilahtuu, mutta ei ehkä kannattaisi ilahtuakaan.

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails