18.7.2011

* Pingu ja lentokone

Lahjaksi tehty pienelle pojalle Pingu ja lentokone -setti. 
Koko on noin 98. 



Housuihin silitin kokeeksi prässit ja kokeilin niiden ja resorien yhdistelmää.
Resorit on myös vähän korkeammat niin ne voi aluksi kääntää ja 
kasvunvaraa on vähän enemmän.
Kokeilin sitten tuollaisia pieniä taskujakin..
Ja sitten menin himskatti vieköön kokeilemaan vielä yhtä juttua..
Nimittäin tuo lentokone on kyllä niin kokeellinen että ihan harmittaa..







Paidan trikoo Jnydesignin raitaa ja housujen lime joustofrotee Lasten Metsolasta.
Aplikointi joustofroteeta.
Petrooli resori muistaakseni Myllymuksuilta.
Kaava housuihin on oma ja paitaan otettu mallia jostain Ottobreen paitakaavasta.






Kyllä se on vaan uuden ompelukoneen paikka. 
Joku aika sitten sitä mietinkin ja vieläkään en osaa päättää.
Berninan, Janomen ja Pfaffin välillä pähkään.
Miksi se on niin vaikeaa??

10 kommenttia:

  1. Koneen valintaa helpottamaan linkki http://www.sewing-machines-for-beginners.com/
    Vaikket aloittelija ole, kuten minä, niin ehkä tuolta jotain apuja koneen valintaan löytyy :) Lisäksi ehkä Suomen päässä kunkin koneen takuut ja huollon toimivuus?

    Vaatteet ovat - jälleen kerran - aivan ihania, lentokonetta myöten :)

    VastaaPoista
  2. Oi, ihana ja taitavasti toteutettu! Kelpaisi kyllä meidänkin pojalle!

    VastaaPoista
  3. Itselläni on Pfaff, tosin vanha sellainen, mutta olen siihen enemmän kuin tyytyväinen!
    Niin hyvä ja jämäkkä kone :) Ainakin Applikoinnissa toimii minulla hyvin, sillä perusteella "uuden" koneen itselleni ostinkin, kun vahassa ei aplikointi jälki ollut paras mahdollinen. Mutta tuo toimii ja aivan moitteettomasti! :) Tosin on sen verran "vanha" että on kuulemma joku tehdasmallisten koneiden puolakotelosysteemi (ehkä jotenkin eri päin kun "normaaleissa"?! ) ja on siksi tosi jämäkkä ja tekee hyvää jälkeä. Mutta merkistä tykkään! :)

    VastaaPoista
  4. Mielettömän ihana setti ja mä en kyllä näe tossa lentokoneessakaan mitään vikaa... =)

    VastaaPoista
  5. Upea setti! Poikani olisi ihan äärimmäisen iloinen tällaisesta! Pingu ja niin kivat väritkin.

    Koneen valinta ei ole helppoa. Mulla on Janome 625E, mutta ostin sen ennenkuin aloin enemmän ommella. Aiemmin oli vanha Pfaff, jonka kanssa mulla oli "henkilökohtaisia" erimielisyyksiä. Ei välttämättä merkin vika, mutta kuitenkin.

    Janomeen mun piti ostaan maahantuojalta laadukkaita neuloja ja sen jälkeen olen ollut tähän ihan tyytyväinen, mutta olen siis aika aloitteleva harrastaja. Janomen lisävarusteet ovat edulliset kuten piilovetoketju-, teflon ja applikointijalka.

    Jos nyt saisin päättää minkä koneen ottaisin niin ei olisi kuitenkaan ihan selvä juttu...Berninan vaihtoehdot puntaroisin. Kai se hinta-laatu-ominaisuudet pitää jotenkin arvottaa. Esim peitetikkikoneessa (haaveilen siitä) päätyisin varmaan Janomeen juuri hinta-laatu-ominaisuudet puntaroinnissa, kun hinta kuitenkin painaa aika paljon.

    Onnea koneen metsästykseen!

    VastaaPoista
  6. Ihana paita! Ja hienot housut. Mulla on singer, johon olen ollut tosi tyytyväinen, joten noihin sun merkkivalintoihin en osaa sanoa mitään. Kannattaa jutella myyjien (monien eri myyjien) kanssa siitä, mihin konetta tarvitset ja kuinka suurta käyttö on ja mitä kaikkea teet.

    VastaaPoista
  7. Ihana blogi- Kiitos! Kun mä pari vuotta sitten vaihdoin konetta niin päädyin tuohon Janome 625E;hen ja olen ollut tosi tyytyväinen (tosin kallis se oli Elma-, kädentaitomessuilta 650,-) mutta tekee hyvää tikkiä, menee paksujenkin kohtien yli nätisti ja helppokäyttöinen niin tyttärenikin pysyvät sitä itsenäisesti käyttämään eli ompelukynnys on tosi matala. Trikoita olen aika vähän ommellut siihen kai olis se saumuri paras....

    VastaaPoista
  8. Ohhoh... pitihän mun tätä jo aiemmin kommentoida, mutta, hupsis, unohtui. :)

    Eli lahja toimitettu saajalleen, joka oli ikionnellinen "Ingu"-paidasta. Paita oli täysin sopiva, samoin housut, joissa kuitenkin aavistus kasvuvaraa. Ihan huippujuttu siis!

    Leikkipuistossa paita oli kuitenkin aiheuttanut mielipahaa, sillä leikkikaverit olisivat halunneet jatkuvasti ihailla paitaa, eikä paidan omistaja saanut leikkiä rauhassa! :D

    VastaaPoista
  9. tinjamii: mahtava kuulla :)

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails