25.10.2011

* Kultakutria, kalastavaa karhua ja totaalinen kuosiähky




Perusjuttuja Eelle.
Kultakutrin valenappilista sai valenapit samasta kankaasta.
Kokona kummassakin 98/104.











Huh kuinka tylsää. Nyt kun on tullut hamstrattua kaikenkuosisia kankaita niin nyt on kuosiähky. Mikään ostettu kangas ei sykähdytä oikeastaan enää ja ainut mitä kaipaan on keltainen tähti ja sitä ei saa mistään. :D 
Eli liika on liikaa, kangaskuoseissakin.
Tuntuu että vaikka ne kankaat on nättejä, niin ne on samalla tylsiä ja persoonattomia. Ja että kaikki on jo kerrottu vaatteiden kuoseissa ja omille tarinoille ei ole tilaa. En ole aikaisemmin tilannutkaan näin paljon kuosillisia kankaita yhtäaikaa. Mutta se joukkohurmio mikä iski noiden Saksan kankaiden kanssa jyräsi minutkin täysin.

Mä tarviin varmaan valohoitoa tämän ompeluterapian lisäksi.
Nämä tuli siis Saksasta. Trikoota kaikki. Sinne jäi vielä jälkitoimitukseen osa.
Harmittavasti vihreä apila pehmeni ja nukkaantui esipesussa. Pientä haalistumista tuli kettuun ja kirahvit pysyi ihan hyvänä. Punainen apila ei niin nukkaantunut mutta pehmeni. Tuo ihonvärinen trikoo tuli ostettua aplikointeja varten.



9 kommenttia:

  1. Samaa kuosiähkyä minäkin olen potenut jo alkusyksystä...

    VastaaPoista
  2. Mulla on kanssa jonkun sortin kuosiähky. En ole edes leikannut Kultakutria tai Petronellaa. Mulla on myös trikooähky. Oli mukava pitkästä aikaa ommella puuvillaa tänään. Se oli kyllä kuosillista, että ehkä mulla on trikookuosiähky...
    Silti, on tuo kalastava karhu aika ihanaa ;)

    VastaaPoista
  3. Kuosiähkyä on joo liikkeellä. Onneksi esim. ne Saksan kankaat eivät aihettaneet mitään pakko saada -fiilistä, joten jätin ainakin toistaiseksi tilaamatta. Monet muutkin uutuuskuosit ovat jääneet kauppoihin, joka onkin rahojen kannalta ihan hyvä juttu! :)

    VastaaPoista
  4. Hauska paita, mulle myös tulossa tuota Kultakutria :) Mulla ei ainakaan vielä oo kuosiähkyä ;) :)

    VastaaPoista
  5. Voi minulla on, kuosiähky nimittäin. Se on kumma juttu, että se iskee oikeastaan minuun aina. Varsinkin jos/kun ei heti ehdi ommella ja katselee kangasta hyllyllä! Tai jos on hankkinut kangasta liikaa.. ;-) Mutta sitten taas on niinkin, että kaikkien ompelusten katseleminen täällä blogi-maailmassa ei tuo samaa tunnetta, vaikka samoja kuoseja monessa paikassa näkyykin! :)

    VastaaPoista
  6. Kieltämättä läheskään jokainen uutuuskuosi ei sykäytä enää. Minun makuuni suurimmassa osassa on turhan paljon värejä ja yksityiskohtia, olisin ihan polvillani jos tulisi enemmän niitä retroja mutta ei kovin monivärisiä ja monimutkaisia kuoseja.. muutamaa väriä ja isoja kuvioita. Sillon mummoa vietäis taas!! Esim. noista Saksan uutuuksista mistä mainitsit, ei yksikään isommin liikauttanut, vaikka tilasinkin paria kokeeksi.

    VastaaPoista
  7. mulle ne Saksan kankaat oli vähän pettymys... Varsinaisesti kuosiähkyä mul ei oo, mut harvempi kangas enää iskee sillai "oikeesti"... Suosikkeja edelleen metsolan apilat mm.

    VastaaPoista
  8. Ihanat nuo kultakutripaidan napit, tosi huippu idea :) Kuosiähkyä varmaan täälläkin paljon oon jättänyt kyllä tilaamatta ihan rahallisista syistä. Monesti itseä palkitsee eniten kierrätysjutuista tehdyt ompelut mutta silti olen myös heikkona kuoseihin.

    VastaaPoista
  9. Olet niin oikeassa! Kyllä noista kuosikankaista ompelee, mutta kun ei niihin oikein saa laitettua mitään "omaa" enää lisäksi... :( Jälkeenpäin huomaa että eniten käytössä on kuitenkin ne yksiväriset joihin on itse tehnyt jonkun kuvan.

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails