1.3.2013

* Rakas ystäväni Pöllö

Rakas ystäväni..

Lupasin joulun alla erääseen arvontaan palkinnoksi paidan. Arvonnan voittajan toiveena oli 134 koossa ja tytölle. Väritoiveena oli kaikki muut paitsi pinkkiä. Toiveena oli pöllön kuva. Tätä toivottiin helmikuun alkuun jotta olisi kerinnyt syntymäpäivälahjana mutta ei minulla ole ollut aikaa. Nyt sitten vähän myöhässä tein mutta siksipä tein sen lyhythihaisena kun kohta se kesä kuitenkin on. Valitsin myös kankaan vähän sen mukaan että olisi keväisempi. Pöllön silitettyäni paitaan ajattelin että aika yksinäinen on pöllö ja lisäsin vielä tuollaisen sydämen ajatus/puhekuplassa. Näyttää kivalta ja tasapainoiselta. Paperilla, joka oli tieten erilailla rajattu, en osannut ajatella pöllölle jotain mihin kohdistaa katsetta. 



Keltaraidallinen trikoon ostettu viime kesänä lopettaneesta Kangasmakasiinista. Applikointi velouria. Kaava on Ottobreen Pupunen muokattuna ja mittailtuna siten että on normaalikoossa niukka 140. Ja pahoitteluni taas hitaasta toimituksesta.


Tästä siis lähdettiin liikkeelle. Piirsin pöllöä jo kesällä mutta värit ja kankaan siis katselin yhdessä illassa. Etsin pöllöön sopivia värejä lasten öljyliiduilla. Ja vieressä mahdolliset kangasehdokkaat. Miten te luonnostelette käsityönne? 

16 kommenttia:

  1. Ihana!! <3

    Kiva luonnostelutyyli! Pitäis itselläkin vähän tarkemmin miettiä aina noita värejä, nyt otan lähinnä sitä, mitä tilkkulaatikosta käteen sattuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, mä olen nyt ruennut etsimään värejä silleen että mullon niitä kankaita siinä ympärillä ja varmistelen että niitä värejä sitten on kanssa eikä tarvii tilailla. vähän piti miettiä kun tuota petroolia, turkoosia ja minttua oli aika monessa sävyssä että löysi sitten sopivan..

      Poista
    2. ja sit mä kirjoittelen itselleni muistiin kaikkee.. kuten kuvasta huomaa :D

      Poista
  2. Aivan täydellinen paita!! Ihana!

    VastaaPoista
  3. Aivan ihana ja totta puhut, että ilman puhekuplaa paita olisi toispuoleinen.

    VastaaPoista
  4. siis nää on vaan niiiiiin <3

    VastaaPoista
  5. Onpas se söpönen pöllö ja taidolla tehty. :D

    VastaaPoista
  6. Vautsi mikä paita! Mä en kauheesti luonnostele konkreettisesti, lähinnä päässä on jonkunlainen idea mitä haluisin ja sit katon mikä kangas. Tällä hetkellä valinta tulee pitkälti sen pohjalta, mitä kangasta on riittävästi. Jos yhdistelen, ni sitte mallailen mitkä sopis yhteen.

    VastaaPoista
  7. Oisin onnellinen jos saisin tälläisen <3 Ja tosi hieno luonnos, mä en yleensä luonnostele, tosin mä en pahemmin applikoikkaan jotenki se on niin työlästä etten jaksa ryhtyä.. :/

    VastaaPoista
  8. Mä myös huolisin itselleni tuollaisen kesäpaidaksi! Kaunis!

    VastaaPoista
  9. voi kuinka ihana, ihana, ihana!!!!!

    VastaaPoista
  10. Tosi suloinen! Oikea pöllöjen kaunotar!!

    Minä luonnostelen työni ainoastaan omassa päässä, siis jos en applikoi.

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails