11.3.2014

* H&M silityskuvia



Innostuin eilen kaivamaan mun pipokaavat esille. Hyvän pipon tekeminen on miltei avaruustiedettä. Ja se on vaikeaa. On vaikeaa saada siitä istuva ja siisti. Tämän lähemmäs en itse kyllä enää pääse. 
Joskus ensimmäistä pipoa tehdessä onnistuin tällä Kokalalin pipokaavalla. Sittemmin tykkään että pipossa on vain yksi sauma takana. Nämä pipojen kaavat leikataan taitteelta ja niissä on otettu huomioon kummankin lapsen pään muoto. Toisella on kapea suippeneva pää ja toisella vähän litteämpi ja leveämpi.




Neiti Eelle aniliiniin trikoopipoon silitin H&M ostetun silitysmerkin. Koko noin 51. Kuva otettu pipon edestä.

Samaan vauhtiin tein omasta kankaasta sulkapipon myös. Se ei saanut niin suurta ihastelua. Pinkki olisi pitänyt olla. Kuva otettu pipon sivusta. Siksi nämä näyttää erilaiselta. Edestä päin pipossa on niin paljon muotoa ettei siitä saa ku ruttukuvia.






Nuori herra Tee taas toivoi harmaata pipoa muttei minulla ollut sopivaa väriä jostain syystä. Joten Käpysen täydellinen graniittitrikoo pääsi sitten loistamaan. Koko noin 53. Aamulla sain myös kuulla että olin väärän Angry Birdsin siihen silittänyt. Että tämä olisi pitänyt huppariin laittaa. No kelpasi se kuitenkin kouluun. Tee kuitenkin kiinnostui sulkapiposta ja lupasin tehdä hänelle oman. Olin hyvin yllättynyt. Eli sulkakuosi näköjään sopii myös pojalle jos vaan väri on oikea.





6 kommenttia:

  1. Hienoja!
    Minä tein juuri elämäni ensimmäiset pipot ja onnistuin kaavan kanssa ekalla kerralla, kerrankin! Tosin olivat sellaista lörppämallia, joten istuvuuden kanssa ei tarvinnut niin kovasti painiskella...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) mulle pipot on sellainen kompastuskivi. en tiedä miksi.

      Poista
  2. Mä taidan oikoa vähän liiaksikin kulmissa, koska mun mielestä pipon tekemistä helpompaa ei ole! :) Itsellä tosin pipot ovat mallia lörppä, mutta itse tykkään. Olen kehitellyt itse tällaisen mallin, jolla teen kaikki trikoopipot vauvasta vaariin: http://boccabuona.blogspot.fi/2012/03/pipalakki.html.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) olen kokeillut tuota lautasmallia mutten saa sillä istuvia. tosin mä teen just niitä jotka ei ole lärppäpipoja.

      Poista
  3. Kivat pipot, angry birds on huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. molemmat kuvat oli lasten mieleen.

      Poista

Related Posts with Thumbnails