7.10.2014

* Hukkasetti ja silleen..




Hirveellä kiireellä kuvasimme aamulla valmiita vaatteita, ennen silitystä tietenkin. Kuvista tuli suurimmalta osalta epätarkkoja, pahoittelen. Ja sitten neitiseni paineli päiväkotiin. Kuka hullu rupeaa aamulla ennen kahdeksaa väkertämään sovituskuvia? Minäpä tietenkin.






Tein siis Eelle legginssit joihin tikkasin suoralla Tuikkeen Hukan Perintö- jerseystä polvipaikoiksi kaksi hukan päätä. Legsujen meleerattu, vaaleanharmaa, trikoo Ikasyltä. Yläosan puuvillatrikoo edesmenneen Kangasmakasiinin loppuunmyynnistä. Tykkään kovasti normaalin, viileähkön, keltaisen ja harmaan, varsinkin meleeratun, yhdistelmästä. Paidan kaavan pohjana oli Ottobren Formal or Fun 110/122 koossa. Levensin kuitenkin, vastoin kaikkia sääntöjä, taitteelta hiukan yläosaa sekä olin jo aikaisemmin muokannut pääntietä ja sivusauman linjaa. Niinku muistaakseni. Tikkasin Framilonia pätkät molempien paitojen sivuihin tuomaan vähän ilmettä. Tasona sitä ei niin huomaa mutta päällä näyttää ihan kivalta.








Leggareita tehdessä tarkastin nurjaa puolta ja tajusin että saumurisauman ja kaksoisneulan jälki on todella siistiä. Kuka sitä peittaria kaipaa, hehe. Samalla mietin että voisihan sitä koklata joskus jättämällä näkyviinkin tuollaista lopputulosta.







Koulussa on menossa Novitan neuleasusteen valmistusta edelleen. Olen saanut päätettyä mallin ja valinnut vihdoin langat ja nyt vaan pitäisi neuloa pipo valmiiksi. Kaksi kertaa jouduin purkamaan viikonloppuna koko homman ja puikkokokoakin olen venkslannut eestaas.
Päädyin sitten tällaiseen malliin. Lankana Novitan seiskaveikka mutta käänteen alla on puuvilla-akryylilankaa neulottu otsan kohdalle niin ei kutita. Tee tyrmäsi tuotteen heti kuvan nähtyään mutta sanoi ihanasti sitten että "tee vaan vaan loppuun, kyllä sitä voi joskus tarvita."
Aika suloista.





14 kommenttia:

  1. Ihana setti! Tuo keltaisen, valkoisen ja harmaan yhdistelmä uppoaa tällä hetkellä munhun ihan täysillä. Olen suorastaan hulluna siihen. Ja kun on vielä kyse raidoista, niin.... <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eiks ookki. kiitti. :) toi yhdistelmä on tosi jotenkin raikas ja sopivan viilee :)

      Poista
  2. Sitä on lähdetty ihan uusille urille opiskeluiden myötä. Kiva lukea näistä. Keltaisen ja valkoisen ja harmaan yhdistelmä toimii hyvin. Mua kiinnostaa tuo kaava vielä, muistatko onko se sellainen hoikan kaava? Näyttäisi olevan kun tytölle istuu noin hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. moikka. joo, tää neulominen ei ole ehkä ihan mun juttu mutta koulujutut tehdään ihan yhtä täysillä kun työjututkin :) tai ylipäätään mitkä tahansa tällaset.
      kaavasta. siis varmaan paidan kaavasta? mä olen tästä yrittänyt kovasti kaikille vinkkailla mut en tiedä yhtään onko kukaan kokeillut. oon tehnyt tällä aikaisemmin yläosia. mittasuhteet on kunnossa meijän lapsille jotka on pitkäselkäisiä ja raajaisia, muttei ole hoikan lapsen kaava. siis mitoitus ottobreen normaali. moon tehnyt sitten tarvittavat muutokset tähän jotta sopii meille ja milloin mihinkin tarkoitukseen.. koklaa ihmeessä yhden paidan verran. pituutta laitan aina hihoihin ja helmaan yhden koon enemmän. tässä tieten taiteelta lisätty leveys tuo yhden koon lisää.
      leggarien kaava on mun joku muokattu jostain ottobreen vanhasta kaavasta vuosien varrella aina lisäten tytön kasvun mukaisesti.
      nyt on niin kauan ku viimeksi olen urakalla ommellut että en meinannut muistaa mitä olen näillä tehnyt viimeksi ja miten ne sopi. :)

      Poista
    2. pakko oli tarkistaa. olen tehnyt liki 1½ vuotta tällä samalla paidan kaavalla erilaisia variaatioita. kaavaa on muutettu niin reippaasti alkuperäisestä ettei taida enää paljoo olla jäljellä.

      Poista
    3. Joo siis just tuo paitakaava! Kiitos vinkeistä, täytyypä testata :)

      Poista
  3. Tykkäämpäs, tuosta paidasta erityisesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kukka. Mustakin siitä tuli kiva. tasku olisi voinut olla vähän pienempi mut se muutos sitten siihen seuraavaan :)

      Poista
  4. Kääk miten ihanat legginssit!!

    VastaaPoista
  5. Tykkäänpäs paljon noista hukkapolvista. Hauskat!
    Minä olen peittarin tarpeesta ihan samaa mieltä. Siis varmasti en tarvi. En tarvi. En varmasti tarvi! Oikeestikin noin saa niin siistiä jälkeä, jos vaan koneet on yhteistyökykyisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti.Mä en oikein osannut muuta tästä kankaasta keksiä. Tai että oli paljon jo erilaisia paitoja ja housuja ja vaikka mitä.

      Poista
  6. Ihanat hukka-paikat! Paitakin on niin hyvänvärinen. Piposta tulee varmasti hieno!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivoista sanoistasi. Mä toivon kanssa että pipo onnistuu.

      Poista

Related Posts with Thumbnails