12.12.2014

* Vaatteita lapsille

Meillä on enää viikko koulua jäljellä. Sitten alkaa joululoma. Alastonmallin piirustus- ja maalauskurssi on superkiva. Joitain kuvia töistä olen laittanut blogin Facebooksivulle. 






Tänään olin kotona pienen potilaan vahtina. Olin tehnyt näitä vaatteita aikasemminkin että ne viimeistelyt ja kuvaaminen oli tän päivän homma. Valoa ei ole kunnolla mihinkään aikaan vuorokaudesta joten pahoittelen huonoja kuvia.








Tein Eelle kaksi pitkähihaista trikoopaitaa johon toiseen tikkasin kiinni Selian Kissi joustocollarista leikatun palan sekä omista kankaista kolmion ja olkapääpaikkojen nuolet. Kaavaa en nyt muista mutta koko siinä 120cm hujakoilla. Kankaina molemmissa on Marimekon trikoo.

Leggarit on vuosi sitten yhteistyönä Papulta saadun trikookankaan loppupätkä. Metsästin siihen sopivan väristä trikoota kaveriksi liki kokonaisen vuoden. Leggareiden vyötäröllä muuten Ikasyriltä ostettua kumpparia. Sopivan levyistä sekä joustavaa. Sitä kun on hankala löytää jostain syystä.

Alla oleva paita tuli sitten Teelle. Eurokankaan palalaarista ongittu trikoo yhdistyi kivaan okransävyiseen luomutrikooseen. Nappasin sävyn kankaan yksityiskohdasta. Paidan koko siinä 150 hujakoilla ja kaavana muistaakseni Ottobreen Linear oman lapsen mittoihin muokattuna.





6 kommenttia:

  1. Oletpa saanut hyvin kantattua trikoolla pääntiet. :) Siistit!
    Mullakin on paria tuollaista "valokuvakangasta" odottamassa leikkuupöydälle pääsemistä. Jostain syystä mua ahdistaa, kun ne mun kankaat on niin täysiä. Tuollaihan niistä saakin asiallisen näköisiä, kun laittaa yksiväriset hihat. Kiitos vinkistä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Mä olen ihan kyllästynyt resorikanttauksiin ja menen sieltä mistä aita on matalin ja teen vaan kaksinkertaisella suikaleella pääntiet.
      Mulla kanssa odottaa muutamat tekijäänsä. Pojan pitkähihaisten paitojen loota on aika tyhjillään.

      Poista
    2. Ai, nuo kanttaukset on tehty ihan niin yksinkertaisesti. Pitääpä kokeilla joskus. :)

      Poista
    3. Joo, ihan tolleen vaan. :)

      Poista
  2. huikean ihania <3 onko tämä alimmaisen paidan fotoprintti niitä aitoja moloja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Alin paita on joo sieltä Eurokankaan palalaarista ongittu. Taitaa olla Molo Kidsin trikoo.

      Poista

Related Posts with Thumbnails