5.11.2015

* Konfettia




Ompelin tyttärelleni Marimekon trikoosta mekon ja sille pariksi leggarit. 
Mekkomalli oli uusi kokeilu lasten Ottobre kaavalehdestä 6/2014. Kaavan nimi on Climbing Flowers ja piirsin koon 128. Tyttöni on tasan 122 pitkä. Leggarikaava on oma. 






Pidensin takakappaletta, pyöristelin helmoja ja jätin kaavassa olleet taskut pois. Taisin pidentää ihan vähän hihoja myös. Pääntie tässä kaavassa oli liian pieni vaikka en leikannut saumanvaroja ja kaikenlisäksi käänsin vielä reunan nurjalle. Seuraavaan isommaksi siis. 






Ompelin nämä koulun valokuvauksen kurssia varten. Meillä oli studiopäivä maanantaina ja se oli niin kivaa. Löysin Tigeristä hienoja isoja konfetteja ja Ee jaksoi hienosti olla tunnin ajan mallina. 










Minä olen aina tykännyt kuvaamisesta ja sommittelusta ja sen sellaisesta mutta en ole ikinä omistanut järkkäriä. Nyt valokuvauksen kurssin kautta sain hillittömän ahaa-elämyksen ja olen niin innoissani. Tähän asti on riittänyt ne kuvat mitä olen äkkiä saanut ilman valaistusta otettua tällä minun pikkupokkarillani mutta selkeesti nälkä kasvaa syödessä.






Valitsin tänne blogiin sellaisia kuvia joissa ei näy kasvot sekä rajasin joistain kuvista ne pois ihan syystä. Alkuperäisissä kuvissa on koko lapsi. Ja kyllä, unohdin silittää mekon.











18 kommenttia:

  1. Mahtavat kuvat. Kyllä itsekin haluaisin oppia valokuvausta.
    Kaunis on mekkokin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos. musta oli niin kiva suunnitella kuvausta ja kuvata myöskin.

      Poista
  2. Ihana asu!
    Ja voi miten kauniita kuvia, ihan tosi hienoja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos. mä oon kanssa ihan tosi tyytyväinen. ja voikun olisi aina studio käytössä.

      Poista
  3. Ihania kuvia. Uskon että kuvat jää sulle hyvään talteen, ja niitä tulee katsottua vielä sydän täynnä rakkautta, monta kertaa. On mekkokin ihana, ja leggarit, mut nyt ihastelin kyllä enemmän mallia ja kuvien laatua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Näitä on tosi paljon vielä lisää mutta tänne julkisesti en halua sellaisia kasvokuvia laittaa. Ja tyttö jaksoi niin hienosti olla ja poseerata. me happy.

      Poista
  4. No nyt on niin hienoja kuvia että WAU! Ihana kontrasti värikkäillä konfeteilla ja kauniilla mustavalkoisella mekolla. Tykkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos. mä tykkään näistä kanssa, ja oikeesti, luojalle kiitos tigerin isoista konfeteista.

      Poista
  5. Ei vitsit miten ihana setti. Ja tosi ihania kuvia!! Missä on otettu, miten loit studio-olosuhteet? Ihanko studiossa otitte?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä otin nää kuvat itse meidän koulun toisessa valokuvaustudiossa joka oli meille varattuna. Oli 1 tunti aikaa ottaa kuvat, laittaa lamput, heitellä konfetit ja siivota jäljet.

      Poista
  6. Kaunis mekko ja tosi hyvä combo tuo mu-va vaatetus ja värikkäät konfetit. Hyvin on onnistunut kuvaus, koska mustan ja valkoisen kuvaaminen on tosi haastavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos. mä halusin kuviin kontrastia ja pois siitä koulukuvatyylistä.

      Poista
  7. Wau, ihana asu! Vaate pääsee oikeuksiinsa ja kauniilla tavalla esille tällaisissa laadukkaissa kuvissa. Valokuvauskurssi kuulostaa niin mielenkiintoiselle! Voi kun sitä kotona olisi tällaiset studio-olosuhteet, ei tarvitsisi aina tuskailla hämärien ja huonojen kuvien kanssa. Se on kyllä niin totta, nälkä kasvaa syödessä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti. mä oon itse kanssa tosi tyytyväinen vieläkin kuviin. mietin kokoajan miten saisin viritettyä jonnekin ison taustan ja varsinkin nyt talven tullessa mietityttää hyvät valot.

      Poista
  8. Upeat kuvat kauniista asusta! Minä niin kaipaan opiskeluaikoja siinä mielessä, että valokuvaukseen sai opettajalta apua ja oli studio käytössä. Onhan se ihan erilaista kuvata kunnon välineillä hyvässä valaistuksessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no aivan!! meillä on kolme studiota käytössä ja kameroita saa lainaan. Mä haaveilen että pääsen uudestaan studioon nopeasti.

      Poista
  9. Vau! Hienot kuvat! Mekkokin on tyylikäs :)

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails